7 obowiązkowych elementów ZAPROSZENIA na ŚLUB

Śluby zawierane są przez cały rok, jednak szczyt sezonu przypada na letnie miesiące. Statystyki potwierdzają, że w sierpniu zawieranych jest najwięcej ślubów. Być może wpływ na to ma słoneczna pogoda, a może (dla trochę bardziej przesądnych) fakt, że w nazwie tego miesiąca występuje litera „R”. Obecność „R” w nazwie miesiąca zaślubin podobno przynosi szczęście na nowej wspólnej drodze życie.

Kiedy ludzie podejmą decyzję o wspólnej przyszłości zaczyna się gorący okres przygotowań.

Jeśli podjęliśmy już decyzję co do terminu i miejsca ceremonii, mamy sporządzoną listę gości przychodzi czas na wybranie ZAPROSZENIA.

Warto poświęcić tej kwestii trochę uwagi.

Styl ZAPROSZEŃ ŚLUBNYCH zależy od upodobań Młodych, może być tradycyjny lub nowoczesny. Dobrze by współgrał ze stylem w jakim organizowana jest impreza: klasycznym, boho, rustykalnym czy minimalistycznym z odpowiednio dobranymi kolorami i trzcionką.

Niezależnie na jaki styl się zdecydujemy ZAPROSZENIE ŚLUBNE powinno zawierać pewne obowiązkowe elementy:

  1. Imiona i nazwiska narzeczonych. Zgodnie z obowiązującymi zasadami dotyczącymi zaproszeń na pierwszym miejscu umieszcza się nazwiska osób organizujących ślub. W zaproszeniach używa się pełnych oficjalnych imion: Anna Maria Kowalska i Ksawery Nowak wraz z Rodzicami…
  2. Zwrot grzecznościowy. W tym miejscu należy użyć jeden z oficjalnych zwrotów grzecznościowych, np.: mają zaszczyt zaprosić, z ogromną przyjemnością zapraszają.
  3. Imię i nazwisko gościa. Imiona i nazwiska gości wpisujemy bez zdrobnień, należy je odmienić, np.: Jadwigę i Ryszarda Wiśniewskich. W tym miejscu możemy wskazać, czy zapraszamy z dziećmi czy bez: Zofię i Krzysztofa Malinowskich wraz z dziećmi.
    Podanie w zaproszeniu imion osób wyłącznie dorosłych (bez zapisu: wraz z dziećmi), powinno być wyraźnym sygnałem, że w imprezie biorą udział wskazane osoby.
    Wypisując zaproszenie dla osoby stanu wolnego należy wskazać: Zbigniewa Rokickiego z osobą towarzyszącą.
  4. Informacja o uroczystości. Określamy uroczystość, na którą zapraszamy gości: Na uroczystość zaślubin, Na uroczystość zawarcia małżeństwa.
  5. Czas i miejsce ślubu. W tej części zaproszenia wpisujemy dokładną datę wraz z godziną ślubu, np.: 4 sierpnia 2018 r. o godz. 17.00 w Kościele pw. Miłosierdzia Bożego w Warszawie, przy ul. Wojska Polskiego 16.
  6. Adres przyjęcia weselnego. Podajemy pełną nazwę lokalu wraz z dokładnym adresem. Jeżeli w danej miejscowości znajdują się lokale o podobnej nazwie, np. Leśny Zajazd oraz Leśny Dom Weselny goście mieszkający poza tą miejscowością mogą mieć problem z dotarciem do miejsca imprezy. Aby goście trafili bez problemu na przyjęcie weselne, należy podać jego dokładny adres.
  7. R.S.V.P. Skrót francuskiego zwrotu „repondez s’il vous plaît”, znaczy dosłownie: proszę odpowiedzieć. Jeśli w zaproszeniu znajduje się ten skrót, osoby zapraszane, powinny zadzwonić i potwierdzić przybycie na podane w zaproszeniu numery telefonu we wskazanym terminie.
    Zamiast wspomnianego skrótu może być zamieszczona informacja: Prosimy o potwierdzenie przybycia do dnia 20 czerwca 2018 r. Katarzyna XXX XXX XXX Fryderyk YYY YYY YYY.

Zaproszenie znajdujące się w kopercie (z wypisanym imieniem i nazwiskiem gości) wręczamy osobiście. Moment wręczania zaproszeń to świetna okazja, aby poznać rodzinę i znajomych przyszłego małżonka.

Tylko w wyjątkowych sytuacjach zaproszenie możemy wysłać pocztą, np. gdy adresat mieszka za granicą lub w innym mieście.

Z kolejnego wpisu dowiecie się, jakie dodatkowe informacje można umieścić na zaproszeniu, w jakim terminie należy wręczyć gościom zaproszenia. Zachęcamy do śledzenia naszego bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *